Din roll som ansvarig för vårt HR arbete är att utveckla verksamheten och organisationen genom att utveckla nya och befintliga HR-processer, vara ett stöd för våra chefer, lyssna in våra medarbetare. I tillägg driver du också de operativa uppgifterna i rekrytering, introduktion, medarbetarhälsa, rehabilitering, individärenden och arbetsrätt. HR-ansvarig på Keller Grundläggning är en spännande, rådgivande roll i central position. Du kommer att samarbeta tätt tillsammans med och rapportera direkt till VD. Du samarbetar även med övriga HR funktioner inom koncernen. Till hjälp har du bl a. din närmaste kollega, vår duktiga HR-/löneadministratör, som du också har personalansvar för.
Du är den som bevakar att vi som företag följer de kollektivavtal vi är anslutna till genom vår arbetsgivarorganisation Byggföretagen. Du är också den som leder och inleder fackliga förhandlingar när det behövs och tillser att företaget har en god relation till både våra arbetsgivar- och arbetstagarorganisationer
Vi förutsätter att du som söker har för området relevant utbildning och minst 5 års relevant erfarenhet. Meriterande är om du tidigare arbetat med Byggföretagens kollektivavtal. Vårt koncernspråk är Engelska så vi förutsätter att du kan kommunicera mycket bra, skriftligt och muntligt, i både engelska och svenska. Meriterande är om du även kan Tyska och Norska. Du behöver minst B-körkort i denna tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 60%. Som anställd på Keller Grundläggning så får du vara med på en spännande framgångsresa som en del av ett internationellt företag med många trevliga och kompetenta kollegor. Bland dina förmåner som anställd finns bland annat friskvårdsbidrag, fria hälsokontroller och sjukvårdsförsäkring. Du ingår också i vårt bonusprogram för tjänstemän. Keller Grundläggning har kollektivavtal för tjänstemän med Unionen.
För mer information och frågor kring tjänsten svarar Bengt Hansson, VD på Keller Grundläggning, 0730-523530 eller [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!